oświedźcie mnie torchę. chcę założyć korektor siły hamowania do golfizny bo wiadomo - można szybciej bez abs szczególnie jak często w zakrętach podbija mi pedał przez co staje się to nie do końca bezpieczne
pytania.
jak to się robi i gdzie montować - bo z tego co kojarzę to w golfie chyba do każdego koła jest osobny przewód ?
czym różnią się korektory za 250pln od tych za 600 ?
czy można podpiąc tak, żeby nie modyfikować i nadal można było latać z abs w zimie ? (autem jeździ też żona).
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009
Sa 2 typy korektorow.
Z pokretlem(precyzyjna zmiana rozdzialu sily hamowania ale dobranie odp sily troche trwa)
Z dzwignia (szybsza zmiana parametrow, ale mniej dokladna kilka stopni.)
Z uznanych brandow to AP Racing potem Tilton. Mozesz poszukac rowniez czegos w dziale VW Racing. Wg mnie po zalozeniu takiego korektora ABS juz nie bedzie chcial wspolpracowac. korektory na belce przeliczaja na biezaco sile hamowania w zaleznosci od obciazenia auta. Sportowe daja caly czas jedna sile.
Dzwignia jest polecana z jednego prostego powodu, mozesz plynnie regulowac nawet w czasie jazdy gdyz szybki rzut oka pozwoli ocenic jak w danym momencie mamy ta sile hamowania rozlozona.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009
qbus napisał/a:
Dzwignia jest polecana z jednego prostego powodu, mozesz plynnie regulowac nawet w czasie jazdy gdyz szybki rzut oka pozwoli ocenic jak w danym momencie mamy ta sile hamowania rozlozona.
Dokladnie jak mowi qbus jak idziemy jakis OS asfalt z lacznikami szutrowymi to mozemy na szutrze szybko ustawic nasz hamulec, lub gdy w trakcie OS dopadnie nas oberwanie chmury.
Tak przewody raczej wskazane by bylo puscic w srodku bo i korektor w srodku
auto: Clio Williams
silnik:: F7R
moc: 154km Pomógł: 23 razy Dołączył: 21 Sty 2008 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009
mnie się od zawsze takie coś marzy w samochodzie. z tego co się pytałem to w williamsach tez jest system krzyżowy X. trzeba to zmienić daje się jedną pompe hamulcową na przednie koła i drugą na tylne.
u mnie jest wilwood z pokretlem umiejscowiony obok lewarka, przewody byly tak czy siak nowe ciagniete, przewody miedziane to ogolnie nieduzy koszt.
z tego co slyszalem z pokretlem sa pewniejsze duzo. Ok 2.5 obrotu jest w sumie, zajmuje to sekunde, i masz pewnosc ze w ferworze walki nic przypadkiem ci sie nie przestawi implikujac wjazd bokiem na drzewo w zakrecie....
Umiejscowienie i rodzaj korektora polecam!
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Czw 08 Paź, 2009
Ja miałem w poprzednim Saxo też Wilwood'a i w nowym też on będzie ten sam bo byłem bardzo zadowolony... Był z pokrętłem i nie szukałem jakiegoś idealnego ustawienia tylko zawsze ustawiałem "na pałę" i było jak najbardziej ok. W Saxo masz każdy przewód do innego koła w układzie krzyżowym.
Ja zrobiłem tak że podłączyłem je równolegle albo sam tył, albo sam przód i zaraz za pompą zamontowałem trójnik do którego wchodziły 2 przewody od pompy i potem zaraz jeden przez kabinę. Korektor zamontowany był przy ręcznym i wchodził do niego jeden i wychodził również jeden przewód i biegł przez resztę auta. Potem kolejny trójnik był już na belce i do niego wchodził jeden przewód od korektora, a dwa wychodziły już do każdego z kół. Oczywiście przewody prowadzone były nowe miedziane i koszt nie był mega duży.
Jeśli chodzi i współpracę z ABS to nie wiem...
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
mialem mniejszy problem bo w rene robilem hamulce od zera i pompa i tak miala tylko dwa wyjscia
przod poprzez trojnik kolo lewe prawe
tyl wchodzil do kabiny regulator >> hydraulik >> trojnik kolo lewe i prawe
taki uklad pieknie sie sprawdzal
niestety nie wiem tez jak z abs'em
ale na logike
"wywalsz" orginalny korektor/korektory wsadzasz taki z pokretlem
teraz tak modul abs gdy jest tyl mocniej skrecony widzi ze dupa jest lekka i daje na przewody inne cisnienie i tak samo na odwrot rozkrecisz regulator i modul widzi ze dupa dociazona i tez pusci inne cisnienie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach