Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Opony na tor ?
Autor Wiadomość

Drone 
Memory 5... Siara i wszystko jasne
agresywność 0%


auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   Opony na tor ?

Mam 2x opony Pirelli P6000 175/50/14 i dwie Toyo Proxes T1-R 195/45/14

Auto to Seicento, czyli super mega podsterowny bolid.

Jak założę Toyo na przód powinno to na suchym torze dac niezłe efekty. Jednak jak będzie mokro, beznadziejne Pirelki będą mi rzucać tyłkiem na każdym winklu. Nie chcę przerzucać opon przód/tył na imprezie.

Jadę w niedzielę do Legionowa na tor. Prawdopodobnie będzie mokro.

Które opony na którą oś wrzucić ? :faja:


Docelowo będzie 4x Toyo. Na tą chwilę Pirelki muszą zostać, bo mają niewielki przebieg, a kupienie ich 2 lata temu okazało się niestety pomyłką (jedyne opony w oryginalnym rozmiarze w Seicento Abarth/Schumacher). Ori Goodyeary się już mocno zestarzały i boję się w nich brykać na torze - popękane na boku. Goodyeary są już nieprodukowane od kilku lat.
_________________
nadpis
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   Re: Opony na tor ?

Drone napisał/a:


Toyo Proxes T1-R 195/45/14

Auto to Seicento, czyli super mega podsterowny bolid.


Docelowo będzie 4x Toyo



Hm a nie za szerokie te gumy do sejka ? Ile ma koni?
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

Drone 
Memory 5... Siara i wszystko jasne
agresywność 0%


auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   Re: Opony na tor ?

Jaco napisał/a:



Hm a nie za szerokie te gumy do sejka ? Ile ma koni?


Tyle ile ma Sej: 54 :faja:

Seryjne są 175/50 w tym modelu. Dostępne zamienniki to 185/50 (deko balonowate) i 195/45

Wybrałem szersze.
_________________
nadpis
 
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   

195 to chyba troche za szeroko do 55 konnego autka
Gdyby było sucho/wilgotno i chcesz zmniejszyc podsterownosc(ergo zeby przod lepiej kleił niz tył) to wezsze tył, szersze przód.ale jesli bedzie padac/kałuże itd to sprawa sie komplikuje,bo ta szersza moze miec problem z odprowadzeniem wody.Najlepiej byłoby potestowac-to nie jest duzo roboty poprzekładac koła
 
 

Drone 
Memory 5... Siara i wszystko jasne
agresywność 0%


auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   

rabarbar napisał/a:
195 to chyba troche za szeroko do 55 konnego autka


Nie ma co się oszukiwać. Osiągi zmniejszy na bank.
Pytanie tylko, czy to auto ma "osiągi" i czy jest co zmniejszać ;)

Niestety innych zamienników na oryginalną felgę nie ma (są BridgeStony w chorej cenie jak na szerokość 165)


rabarbar napisał/a:

Gdyby było sucho/wilgotno i chcesz zmniejszyc podsterownosc(ergo zeby przod lepiej kleił niz tył) to wezsze tył, szersze przód.ale jesli bedzie padac/kałuże itd to sprawa sie komplikuje,bo ta szersza moze miec problem z odprowadzeniem wody.Najlepiej byłoby potestowac-to nie jest duzo roboty poprzekładac koła


Ja się boję, że nadsterowność na szybkim łuku będzie bardzo duża. Auto krótkie, więc zanim się zorientuję że trzeba kontrę dać, mogę już lecieć bokiem w zielone :/

Pirelki oprócz tego że są węższe, to są beznadziejne na mokrym.
Jak są założone na przód, a asfalt jest wilgotny, można mielić kołami do końca 2 biegu. A silnik ma 54KM i 86Nm.


Chyba najlepiej będzie założyć szersze na przód, a jak będzie dramat, to między próbami zrobić przekładkę. Tak myślę...
_________________
nadpis
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   

175/50R13 najlepszy rozmiar do tego auta do upalania. kazdy slik spowalnia ten samochód. Dla mnie to auto podsterowne nigdy nie było zwłaszcza jak się umiejętnie podpierało lewą nogą.
_________________
 
 
 

Drone 
Memory 5... Siara i wszystko jasne
agresywność 0%


auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 18 Lis, 2010   

GeKo napisał/a:
175/50R13 najlepszy rozmiar do tego auta do upalania. kazdy slik spowalnia ten samochód. Dla mnie to auto podsterowne nigdy nie było zwłaszcza jak się umiejętnie podpierało lewą nogą.


Brak budżetu/możliwości/chęci do zmiany kół do upalania i dojazdy codziennej.

To auto wozi mnie do pracy i tak ma zostać. Na torze będę tym drugi raz.

Nie będę zmieniał felg ori Abartha, na jakieś 13tki ;)

Opony jakie mam, napisałem na początlu...

A jakie opony i felgi najlepsze. To zależy do jakich celów.
Na płaskich rallysprintach i KJS kiedyś jeździłem innym Seicento na felgach 15".
Jak widać, jeździło to całkiem przyjemnie.

http://www.youtube.com/watch?v=VS1liWOQ4UM
_________________
nadpis
 
 
 

Drone 
Memory 5... Siara i wszystko jasne
agresywność 0%


auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 22 Lis, 2010   

A tak to wyglądało już na torze.

Filmik tylko z jednego przejazdu. Były trzy. Na każdym miałem podobny czas, około 95 sekund.
Było to jedyne seryjne Seicento i oczywiście miało najgorsze czasy ;)
W klasyfikacji jednak było inne Cento gorsze, bo dostało taryfę :D

Widok z kamery przyklejonej do zderzaka

Toyo zostały zamontowane na tył. Miałem cykora żeby zrobić auto mocno nadsterowne.

Toyo na tyle spowodowały że musiałem się martwić tylko o przód auta, tyłu nie dało się wyprowadzić z równowagi nawet na ręcznym (na próbie na płycie z pachołkami)..
Opony wyglądają jak seria, z boku profil nie różni się od fabrycznych 175/50.
Jutro wrzucę zdjęcie

http://www.youtube.com/watch?v=zeD2jd-uGn8
_________________
nadpis
 
 
 

Nath 
słucham Michaela Jacksona
VW T3 - Westfalia


auto: Clio/T3/E300
silnik:: 2.0/1.6/3.0
moc: czort wiekm
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2010
Skąd: Szczecin

Wysłany: Pon 22 Lis, 2010   

Toyo na przod, pirelli na tyl. A ogolnie do upalania zalatw sobie moze inne kola jezeli nie chcesz nic zmieniac w samochodzie, a na codzien sobie zostaw te co masz. Z tego co pamietam, w abarthach jest fajna krotka skrzynia, na mniejszych kolkach jeszcze lepiej sie bedzie "zbieral", no i juz wiekszy wybor jest choc szalu nie ma.

Wg. mnie najlepsze z 13" 175/50R to yokohamy A539 i na sucho i na morko i na szutrze tez dadza rade. Nie ma co dramatyzowac "jakies 13" " bo mozna tanio dostac speedline 5.5" przy tej mocy wsadzanie 15" to strzelanie sobie samoboja.
_________________
Automobilklub Szczeciński #99
 
 

Drone 
Memory 5... Siara i wszystko jasne
agresywność 0%


auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 23 Lis, 2010   

Nath napisał/a:
Toyo na przod, pirelli na tyl.


Krótko mówiąc, mam cykora przed dużą nadsterownością w krótkim aucie.

Nath napisał/a:
A ogolnie do upalania zalatw sobie moze inne kola jezeli nie chcesz nic zmieniac w samochodzie, a na codzien sobie zostaw te co masz. Z tego co pamietam, w abarthach jest fajna krotka skrzynia, na mniejszych kolkach jeszcze lepiej sie bedzie "zbieral", no i juz wiekszy wybor jest choc szalu nie ma.


Mam wielką nadzieję jednak kupić jakiegoś parcha tylko do upalania. Na tych oponach dobrze się jeździ w cywilu.

Jest krótka skrzynia, ale masa auta jest spora.
Miałem kiedyś normalnego SC vana z długą skrzynią i miał czas na 400m lepszy o prawie sekundę niż Abarth z krótką skrzynią ;)

Nath napisał/a:

Wg. mnie najlepsze z 13" 175/50R to yokohamy A539 i na sucho i na morko i na szutrze tez dadza rade. Nie ma co dramatyzowac "jakies 13" " bo mozna tanio dostac speedline 5.5" przy tej mocy wsadzanie 15" to strzelanie sobie samoboja.


To prawda. Te Yoko sa najlepsze z mi znanych opon do tych celów.
Mam za małą piwnicę aby trzymać trzeci komplet opon (zima/lato do Punto i Seicento).

Tak to wygląda na aucie





_________________
nadpis
 
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Wto 23 Lis, 2010   

Mam idealny zestaw na tor dla wszystkich VTS-owcow i 106 - tkowcow
Swietny zestaw na letnie upalanie na torze.

2xMichelin N40 16/57/14 (twardy slick na przod)
2xMichelin N20 16/57/14 (sredni slick na tył)

Opony bez porownania do drogowych, a N40 tki starczą na bardzo długo w letnie dni.
szczegoły na PW
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Pią 26 Lis, 2010   

Drone napisał/a:


Krótko mówiąc, mam cykora przed dużą nadsterownością w krótkim aucie.




Ja tego jeszcze nie testowałem, ale podobno jak w cc/sc ucieknie tył to już nic nie da się zrobić... Potwierdził to kolega, który ma pewne doświadczenie i parę zaliczonych dachów ;D
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

Drone 
Memory 5... Siara i wszystko jasne
agresywność 0%


auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Lut 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 26 Lis, 2010   

Jaco napisał/a:


Ja tego jeszcze nie testowałem, ale podobno jak w cc/sc ucieknie tył to już nic nie da się zrobić... Potwierdził to kolega, który ma pewne doświadczenie i parę zaliczonych dachów ;D


Aż tak źle nie jest. Wiadomo jednak że im krótsze auto tym cięższe do opanowania w razie uślizgu tyłu.
_________________
nadpis
 
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 26 Lis, 2010   

Cytat:
Aż tak źle nie jest. Wiadomo jednak że im krótsze auto tym cięższe do opanowania w razie uślizgu tyłu.


potwierdzam na podstawie jazdy C2 :)
pierwszy "reczny" zakonczyl sie piruetem. dwa kolejne tez :) wszystko sie działo na torze w lublinie
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

jozekrj 
Za czym ta kolejka stoi?

auto: PUG 307SW
silnik:: EW10A
moc: 140km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Sie 2009
Skąd: WJ

Wysłany: Pon 29 Lis, 2010   

dlatego fiat 126p był taki zajebisty

http://www.youtube.com/watch?v=IIhvOU0gxHQ

1.2.3 redukcja do 2 gaz podłoga

oczywiście gorsze opony zawsze na tył
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 8