Drone Memory 5... Siara i wszystko jasne agresywność 0%
auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010 Opony na tor ?
Mam 2x opony Pirelli P6000 175/50/14 i dwie Toyo Proxes T1-R 195/45/14
Auto to Seicento, czyli super mega podsterowny bolid.
Jak założę Toyo na przód powinno to na suchym torze dac niezłe efekty. Jednak jak będzie mokro, beznadziejne Pirelki będą mi rzucać tyłkiem na każdym winklu. Nie chcę przerzucać opon przód/tył na imprezie.
Jadę w niedzielę do Legionowa na tor. Prawdopodobnie będzie mokro.
Które opony na którą oś wrzucić ?
Docelowo będzie 4x Toyo. Na tą chwilę Pirelki muszą zostać, bo mają niewielki przebieg, a kupienie ich 2 lata temu okazało się niestety pomyłką (jedyne opony w oryginalnym rozmiarze w Seicento Abarth/Schumacher). Ori Goodyeary się już mocno zestarzały i boję się w nich brykać na torze - popękane na boku. Goodyeary są już nieprodukowane od kilku lat.
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010 Re: Opony na tor ?
Drone napisał/a:
Toyo Proxes T1-R 195/45/14
Auto to Seicento, czyli super mega podsterowny bolid.
Docelowo będzie 4x Toyo
Hm a nie za szerokie te gumy do sejka ? Ile ma koni?
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
Drone Memory 5... Siara i wszystko jasne agresywność 0%
auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010 Re: Opony na tor ?
Jaco napisał/a:
Hm a nie za szerokie te gumy do sejka ? Ile ma koni?
Tyle ile ma Sej: 54
Seryjne są 175/50 w tym modelu. Dostępne zamienniki to 185/50 (deko balonowate) i 195/45
Wybrałem szersze.
_________________ nadpis
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010
195 to chyba troche za szeroko do 55 konnego autka
Gdyby było sucho/wilgotno i chcesz zmniejszyc podsterownosc(ergo zeby przod lepiej kleił niz tył) to wezsze tył, szersze przód.ale jesli bedzie padac/kałuże itd to sprawa sie komplikuje,bo ta szersza moze miec problem z odprowadzeniem wody.Najlepiej byłoby potestowac-to nie jest duzo roboty poprzekładac koła
Drone Memory 5... Siara i wszystko jasne agresywność 0%
auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010
rabarbar napisał/a:
195 to chyba troche za szeroko do 55 konnego autka
Nie ma co się oszukiwać. Osiągi zmniejszy na bank.
Pytanie tylko, czy to auto ma "osiągi" i czy jest co zmniejszać
Niestety innych zamienników na oryginalną felgę nie ma (są BridgeStony w chorej cenie jak na szerokość 165)
rabarbar napisał/a:
Gdyby było sucho/wilgotno i chcesz zmniejszyc podsterownosc(ergo zeby przod lepiej kleił niz tył) to wezsze tył, szersze przód.ale jesli bedzie padac/kałuże itd to sprawa sie komplikuje,bo ta szersza moze miec problem z odprowadzeniem wody.Najlepiej byłoby potestowac-to nie jest duzo roboty poprzekładac koła
Ja się boję, że nadsterowność na szybkim łuku będzie bardzo duża. Auto krótkie, więc zanim się zorientuję że trzeba kontrę dać, mogę już lecieć bokiem w zielone
Pirelki oprócz tego że są węższe, to są beznadziejne na mokrym.
Jak są założone na przód, a asfalt jest wilgotny, można mielić kołami do końca 2 biegu. A silnik ma 54KM i 86Nm.
Chyba najlepiej będzie założyć szersze na przód, a jak będzie dramat, to między próbami zrobić przekładkę. Tak myślę...
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010
175/50R13 najlepszy rozmiar do tego auta do upalania. kazdy slik spowalnia ten samochód. Dla mnie to auto podsterowne nigdy nie było zwłaszcza jak się umiejętnie podpierało lewą nogą.
_________________
Drone Memory 5... Siara i wszystko jasne agresywność 0%
auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Lis, 2010
GeKo napisał/a:
175/50R13 najlepszy rozmiar do tego auta do upalania. kazdy slik spowalnia ten samochód. Dla mnie to auto podsterowne nigdy nie było zwłaszcza jak się umiejętnie podpierało lewą nogą.
Brak budżetu/możliwości/chęci do zmiany kół do upalania i dojazdy codziennej.
To auto wozi mnie do pracy i tak ma zostać. Na torze będę tym drugi raz.
Nie będę zmieniał felg ori Abartha, na jakieś 13tki
Opony jakie mam, napisałem na początlu...
A jakie opony i felgi najlepsze. To zależy do jakich celów.
Na płaskich rallysprintach i KJS kiedyś jeździłem innym Seicento na felgach 15".
Jak widać, jeździło to całkiem przyjemnie.
Drone Memory 5... Siara i wszystko jasne agresywność 0%
auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 22 Lis, 2010
A tak to wyglądało już na torze.
Filmik tylko z jednego przejazdu. Były trzy. Na każdym miałem podobny czas, około 95 sekund.
Było to jedyne seryjne Seicento i oczywiście miało najgorsze czasy
W klasyfikacji jednak było inne Cento gorsze, bo dostało taryfę
Widok z kamery przyklejonej do zderzaka
Toyo zostały zamontowane na tył. Miałem cykora żeby zrobić auto mocno nadsterowne.
Toyo na tyle spowodowały że musiałem się martwić tylko o przód auta, tyłu nie dało się wyprowadzić z równowagi nawet na ręcznym (na próbie na płycie z pachołkami)..
Opony wyglądają jak seria, z boku profil nie różni się od fabrycznych 175/50.
Jutro wrzucę zdjęcie
Toyo na przod, pirelli na tyl. A ogolnie do upalania zalatw sobie moze inne kola jezeli nie chcesz nic zmieniac w samochodzie, a na codzien sobie zostaw te co masz. Z tego co pamietam, w abarthach jest fajna krotka skrzynia, na mniejszych kolkach jeszcze lepiej sie bedzie "zbieral", no i juz wiekszy wybor jest choc szalu nie ma.
Wg. mnie najlepsze z 13" 175/50R to yokohamy A539 i na sucho i na morko i na szutrze tez dadza rade. Nie ma co dramatyzowac "jakies 13" " bo mozna tanio dostac speedline 5.5" przy tej mocy wsadzanie 15" to strzelanie sobie samoboja.
_________________ Automobilklub Szczeciński #99
Drone Memory 5... Siara i wszystko jasne agresywność 0%
auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Lis, 2010
Nath napisał/a:
Toyo na przod, pirelli na tyl.
Krótko mówiąc, mam cykora przed dużą nadsterownością w krótkim aucie.
Nath napisał/a:
A ogolnie do upalania zalatw sobie moze inne kola jezeli nie chcesz nic zmieniac w samochodzie, a na codzien sobie zostaw te co masz. Z tego co pamietam, w abarthach jest fajna krotka skrzynia, na mniejszych kolkach jeszcze lepiej sie bedzie "zbieral", no i juz wiekszy wybor jest choc szalu nie ma.
Mam wielką nadzieję jednak kupić jakiegoś parcha tylko do upalania. Na tych oponach dobrze się jeździ w cywilu.
Jest krótka skrzynia, ale masa auta jest spora.
Miałem kiedyś normalnego SC vana z długą skrzynią i miał czas na 400m lepszy o prawie sekundę niż Abarth z krótką skrzynią
Nath napisał/a:
Wg. mnie najlepsze z 13" 175/50R to yokohamy A539 i na sucho i na morko i na szutrze tez dadza rade. Nie ma co dramatyzowac "jakies 13" " bo mozna tanio dostac speedline 5.5" przy tej mocy wsadzanie 15" to strzelanie sobie samoboja.
To prawda. Te Yoko sa najlepsze z mi znanych opon do tych celów.
Mam za małą piwnicę aby trzymać trzeci komplet opon (zima/lato do Punto i Seicento).
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Pią 26 Lis, 2010
Drone napisał/a:
Krótko mówiąc, mam cykora przed dużą nadsterownością w krótkim aucie.
Ja tego jeszcze nie testowałem, ale podobno jak w cc/sc ucieknie tył to już nic nie da się zrobić... Potwierdził to kolega, który ma pewne doświadczenie i parę zaliczonych dachów
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
Drone Memory 5... Siara i wszystko jasne agresywność 0%
auto: Dwa sedany
silnik:: Razem 3800
moc: Razem 273km Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Lut 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 26 Lis, 2010
Jaco napisał/a:
Ja tego jeszcze nie testowałem, ale podobno jak w cc/sc ucieknie tył to już nic nie da się zrobić... Potwierdził to kolega, który ma pewne doświadczenie i parę zaliczonych dachów
Aż tak źle nie jest. Wiadomo jednak że im krótsze auto tym cięższe do opanowania w razie uślizgu tyłu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach