Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
tłoki+korby gr.A vs. kitcar/s1600
Autor Wiadomość

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   tłoki+korby gr.A vs. kitcar/s1600

Mam pytanie do ekspertów ;)
Jaka jest przewaga rozwiązania z s1600/kitcar pt. dłuższa korba i niższy tłok vs. normalny zestaw? Mowa oczywiście o kutych zabawkach.

Np.:
kit:
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=671
http://www.re5pect.pl/ind...ct&prod_id=7713

gr.A:
http://www.re5pect.pl/ind...uct&prod_id=656
http://www.re5pect.pl/ind...ct&prod_id=7712

I jak to jest z homo?
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

pcs 
dodatkowe kategorie


auto: volvo 240 turbo
silnik:: B204gt
moc: 200km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Gru 2005
Skąd: WW

Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

strzelam, ze nizsza masa i lepiej rozloznona co umozliwia wyzsze krecenie
 
 

kaziu1985pn 
brulion na spirali

auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Skąd: Poznań

Wysłany: Wto 12 Lip, 2011   

jeśli dobrze kminie to krótsza korba przykłada siłę pod innym kątem => mocniej pcha wał w bok.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 13 Lip, 2011   

Greg,

od strony czysto technicznej - korba PL030 poza inną długością i sworzniem ma też inna średnicę na dużym końcu czyli nie pasuje do seryjnego wału korbowego.

Seria ma 48,66mm (odpowiada jej korba PL020) a PL030 ma 48,70mm wydaje mi się że te 0,04mm robią różnicę
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 17 Lip, 2011   

i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz ;)
 
 

240Z
[Usunięty]

Wysłany: Nie 17 Lip, 2011   

kaziu1985pn napisał/a:
jeśli dobrze kminie to krótsza korba przykłada siłę pod innym kątem => mocniej pcha wał w bok.


Nie do końca. Im dłuższa korba w stosunku do skoku tłoka (po angielsku rod/stroke ratio), tym mniejsza siła dociskająca tłok do ścianki cylindra. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że większe tarcie nie pozwala na kręcenie silnika. Więcej informacji (ang.):

http://www.motoiq.com/mag...r-rod-more.aspx

Z powyższego wynika, że im dłuższa korba, tym moment obrotowy osiągany jest wyżej, szczyt mocy maksymalnej jest "dłuższy", a silnik może kręcić się wyżej.
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

Bad-i napisał/a:
i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz ;)

Jeśli będę miał tłoki o trochę większej średnicy to i tak wychodzę ponad 1600ccm ;)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

Greg napisał/a:
Bad-i napisał/a:
i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz ;)

Jeśli będę miał tłoki o trochę większej średnicy to i tak wychodzę ponad 1600ccm ;)


dlatego nadal uwazam ze nie powinienes tego robic, pozniej taki silnik sprzedasz tylko i wylacznie do RC. Przyrost mocy z wiekszego tloka to pozniejszych mozliwosci bezsensowny
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

Greg napisał/a:
Bad-i napisał/a:
i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz ;)

Jeśli będę miał tłoki o trochę większej średnicy to i tak wychodzę ponad 1600ccm ;)


Takie dziwne pytanie, jak chcesz zamontować tłoki o większej średnicy bez rozwiertu tuleji ? :>
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

martin.h napisał/a:
Greg napisał/a:
Bad-i napisał/a:
i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz ;)

Jeśli będę miał tłoki o trochę większej średnicy to i tak wychodzę ponad 1600ccm ;)


Takie dziwne pytanie, jak chcesz zamontować tłoki o większej średnicy bez rozwiertu tuleji ? :>


ja mysle ze plan jest taki zeby motor rozwiercic i zalozyc najwiekszy tlok (cos jak mial Saxorulez) - ale IMHO jest to bezsensowne rozwiazanie
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

Bad-i napisał/a:
ale IMHO jest to bezsensowne rozwiazanie

+1
_________________
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

hmm jakby nie bylo bad-i ma chyba najmocniejsze tu5j4 w pl... a jesli nie to
scisla czolowka .... nic tylko kopiowac taki setup bo wszystko sprawdzone i co
wazne trwale ;)
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pon 18 Lip, 2011   

przy okazji....

czy ktos posiadajacy homologacje do 106s16 moglby zerknac na dodatek VK
(maxi / s1600) i napisac jaka jest dopuszczona max wielkosc kanalow dolotowych
i wydechowych w glowicy?
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

A ma ktoś info jakie są pojemności na poszczeólnych średnicach Wossnera? Coś nie mogę znaleźć a było to kiedyś na forum.

Ja tam nie wiem, Strozik mówił że i tak będzie ponad 1600 więc... ale może to jakiś fail, jutro się dowiem :)

Nie było planu żeby założyć największy, chyba że ja o tym nie wiem :D ale i tak blok wybiera się na szlif, honowanie itd. przy okazji kucia dziada więc jakiś nadwymiar będzie, ale nie wiem jaki. Z teo co pamiętam to chyba dwa pierwsze (ale nie wiem dokładnie ile to tam jest) mieszczą się w 1600. Ale może się mylę.

Edit: mógłby ktoś wrzucić pełne homo S16? Mam tylko do Rallye :/
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

240Z
[Usunięty]

Wysłany: Wto 19 Lip, 2011   

Pojemność można łatwo policzyć. Pi x połowa średnicy cylindra do kwadratu x skok tłoka x liczba cylindrów i wychodzi jak w mordę strzelił. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8