auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011 tłoki+korby gr.A vs. kitcar/s1600
Mam pytanie do ekspertów
Jaka jest przewaga rozwiązania z s1600/kitcar pt. dłuższa korba i niższy tłok vs. normalny zestaw? Mowa oczywiście o kutych zabawkach.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011
Greg,
od strony czysto technicznej - korba PL030 poza inną długością i sworzniem ma też inna średnicę na dużym końcu czyli nie pasuje do seryjnego wału korbowego.
Seria ma 48,66mm (odpowiada jej korba PL020) a PL030 ma 48,70mm wydaje mi się że te 0,04mm robią różnicę
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011
i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz
240Z [Usunięty]
Wysłany: Nie 17 Lip, 2011
kaziu1985pn napisał/a:
jeśli dobrze kminie to krótsza korba przykłada siłę pod innym kątem => mocniej pcha wał w bok.
Nie do końca. Im dłuższa korba w stosunku do skoku tłoka (po angielsku rod/stroke ratio), tym mniejsza siła dociskająca tłok do ścianki cylindra. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że większe tarcie nie pozwala na kręcenie silnika. Więcej informacji (ang.):
Z powyższego wynika, że im dłuższa korba, tym moment obrotowy osiągany jest wyżej, szczyt mocy maksymalnej jest "dłuższy", a silnik może kręcić się wyżej.
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011
Greg napisał/a:
Bad-i napisał/a:
i dodatkowo pamietaj ze jak zlozysz cos z S1600 to juz raczej tego nie sprzedasz
Jeśli będę miał tłoki o trochę większej średnicy to i tak wychodzę ponad 1600ccm
dlatego nadal uwazam ze nie powinienes tego robic, pozniej taki silnik sprzedasz tylko i wylacznie do RC. Przyrost mocy z wiekszego tloka to pozniejszych mozliwosci bezsensowny
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011
hmm jakby nie bylo bad-i ma chyba najmocniejsze tu5j4 w pl... a jesli nie to
scisla czolowka .... nic tylko kopiowac taki setup bo wszystko sprawdzone i co
wazne trwale ;)
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pon 18 Lip, 2011
przy okazji....
czy ktos posiadajacy homologacje do 106s16 moglby zerknac na dodatek VK
(maxi / s1600) i napisac jaka jest dopuszczona max wielkosc kanalow dolotowych
i wydechowych w glowicy?
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
A ma ktoś info jakie są pojemności na poszczeólnych średnicach Wossnera? Coś nie mogę znaleźć a było to kiedyś na forum.
Ja tam nie wiem, Strozik mówił że i tak będzie ponad 1600 więc... ale może to jakiś fail, jutro się dowiem
Nie było planu żeby założyć największy, chyba że ja o tym nie wiem ale i tak blok wybiera się na szlif, honowanie itd. przy okazji kucia dziada więc jakiś nadwymiar będzie, ale nie wiem jaki. Z teo co pamiętam to chyba dwa pierwsze (ale nie wiem dokładnie ile to tam jest) mieszczą się w 1600. Ale może się mylę.
Edit: mógłby ktoś wrzucić pełne homo S16? Mam tylko do Rallye
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
240Z [Usunięty]
Wysłany: Wto 19 Lip, 2011
Pojemność można łatwo policzyć. Pi x połowa średnicy cylindra do kwadratu x skok tłoka x liczba cylindrów i wychodzi jak w mordę strzelił.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach