ZTCW to pojemnosc silnika to pojemnosc skokowa - czyli roznica objetosci pomiedzy najnizszym a najwyzszym polozeniem tloka - wiec wychodziloby, ze ksztalt glowicy i tloka nie ma tu znaczenia - znaczenie ma skok tloka i jego srednica.
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 20 Lip, 2011
106 napisał/a:
hmm jakby nie bylo bad-i ma chyba najmocniejsze tu5j4 w pl... a jesli nie to
scisla czolowka .... nic tylko kopiowac taki setup bo wszystko sprawdzone i co
wazne trwale
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011
Update: jednak był mój fail - w 1600 się mieszczę z tymi tłokami.
Skłaniam się ku kutym korbom dla pewności bo lepiej to zrobić od razu niż kiedyś, a jednak ma to znaczenie i w sumie jest nie tak dużo drożej niż same śruby ARP.
Natomiast nie wiem czy iść w ten zestaw Kit-car'owy czy zwykły. Długie korby w homo tylko w kitcarze niestety, więc mniejsze szanse na sprzedaż silnika. Ale ponoć jest przewaga: sworzeń jest bliżej denka, tłok pracuje inaczej i mniej obciąża gładź + jest bardziej doprężony (no ale chyba pozostaje tylko Vpower99).
Jakie sugestie?
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011
Greg zapytam jako laik w temacie? Jaki ma być docelowy output mocy na tym co planujesz?
_________________ Samochody to ZUO!
240Z [Usunięty]
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011
@ Greg - jeżeli przy dłuższej korbie sworzeń tłoka jest odpowiednio wyżej, to stopień sprężania się nie podnosi. CR ulega zmianie tylko wtedy, gdy tłok znajduje się "wyżej" w komorze spalania w stosunku do serii. Ograniczeniem jest oczywiście konstrukcja tłoka.
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011
M napisał/a:
Greg zapytam jako laik w temacie? Jaki ma być docelowy output mocy na tym co planujesz?
Wiesz co, nie mam pojęcia. Podobno ma być więcej niż było, ale nie wiem, nie mam też jakichś oczekiwań. Oprócz osiągów liczę na trwałość i bezpieczeństwo tego zestawu - co by korba nie wyszła bokiem. Podejrzewam że z trąbkami będzie jakieś 170-180KM czyli pewnie jak u Badiego ale na hydraulice. Zobaczymy Co będzie to ma być, oby to było trwałe i niezawodne.
240Z napisał/a:
@ Greg - jeżeli przy dłuższej korbie sworzeń tłoka jest odpowiednio wyżej, to stopień sprężania się nie podnosi. CR ulega zmianie tylko wtedy, gdy tłok znajduje się "wyżej" w komorze spalania w stosunku do serii. Ograniczeniem jest oczywiście konstrukcja tłoka.
Ale to chyba w tym wypadku właśnie jest tak, jak mówisz. Nie pisałem że kompresja wynika z położenia sworznia. Zerknąłem w dane i kitcarowy ma 12,7:1 a Agr 12,2:1.
Stozik mówił, że byłyby z tego dodatkowe konie na vpowerze
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 21 Lip, 2011
Bad-i napisał/a:
a ja sie pytam tak, po kiego wala z taka wiedza (bo juz rozmawiales z Tomkiem) przy rozebranym silniku nadal wchodzisz w hydraulike ??
Pewnie ze względu na kasę
Nie wiem dokładnie, ile wychodzi konwersja na mechanikę?
Do tego pewnie przydałyby się jeszcze ostrzejsze wałki - kolejna kasa. Do pełni szczęścia brakowałoby głowicy JP4 - kolejna kasa. W tej chwili i tak mam sporo wydatków (tłoki, strojenie, kolektor do 4P, złożenie motoru, kubły etc.) więc chyba nie mogę przeinwestować
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach