Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Obspawanie budy...
Autor Wiadomość

jarek-malopolska 
smolarek strzelił 2 bramki portugali


auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Skąd: Brzesko/Kraków

Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   Obspawanie budy...

Postanowiłem załozyc nurtujacy mnie od pewnego czasu temat czyli: Obspawanie nadowozia. Z uwagi na to ze powstało na forum juz troche rajdówek/troszke zaklatkowanych furaków to pewnie ich własciciele beda sie mogli wypowiedziec ;) Tak wiec na poczatek zasadnicze pytanie: obspawac czy nie obspawac? Plusy i minusy takiego rozwiazania. Jesli obspawac to w jakich miescach, jak duzo spawów, itp? jesli nie spawac to czy jest jakos zasadne "klatkowac" nieobspawane nadwozie? Mile widziane jakiś linki z budowy aut gdzie powyzsze tematy sa poruszane/ukazane ;)
Ja zaczne od pierwszego:
http://www.forum-auto.com...sujet378595.htm
 
 
 

Kenet 
Mam grzybicę stóp


auto: Skoda 105L
silnik:: 1049 cm3
moc: 43km
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Paź 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

Ja póki co nie wstawiam klaty, ale odpisałem sobie budę mniej więcej tak, po wszystkich krawędziach blach zgrzewanych, kielichach i podłużnicach

Ostatnio zmieniony przez Kenet Wto 17 Lip, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

Wrobel 
Ile masz lat?


auto: 106
silnik:: 1,6 16v
moc: ?km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lis 2010
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

jarek-malopolska napisał/a:
bspawac czy nie obspawac?

obspawać

jarek-malopolska napisał/a:
Plusy i minusy takiego rozwiazania

+ wzmocnienie konstrukcji samochodu

- tylko dla zdrowia spawacza

jarek-malopolska napisał/a:
Jesli obspawac to w jakich miescach, jak duzo spawów, itp?

w miejscach łaczeń elementow, czyli tam gdzie widzisz zgrzewy i najczesciej jest to zatkane dosc szczelnie masa ktora trzeba wczesniej wydlubać
"1cm spawu/ 2cm odstepu"

Peace :pom:

edit:


_________________
Młody
"Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu. "
 
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

Zdecydowanie obspawać!

Choć nie robił bym tego (sory Wrobel) tak jak kolega wyżej ma zrobione i pierwszy raz widzę taką metodę obspawywania czyli po jednym punkcie.

Raczej robi się to tak że 3-4 punkty nakładane są obok siebie w odstępach <10cm w zależności od miejsca gdzie... Np kielichy, mocowania wahaczy itp obspawać należy raczej gęściej, natomiast we wnętrzu odstęp tych 10-12 cm wystarczy zupełnie.

Pytasz czy robić to samemu. Jeśli masz doświadczenie w spawaniu jak najbardziej w ramach oszczędności kosztów można zrobić to we własnym zakresie. Jeśli jednak nie masz doświadczenia to lepiej zlecić komuś kto się na tym zna, bo trzeba pamiętać że samochód składa się z cienkich blach więc bardzo łatwo je przepalić i wtedy narobimy sobie ładnego bigosu i praca zamiast sprawić nam przyjemność doprowadzi nas tylko do szału że będziesz miał ochotę go wywalić na złom. Spawów też raczej się nie szlifuje więc fajnie jakby były estetycznie zrobione bo jednak je potem widać gołym okiem. Wiec lepiej w ramach oszczędności samemu oczyścić wszystkie masy dokładnie a samo obspawanie zlecić komuś kto będzie wstawiał klatkę.

Pozdrawiam Żanet Kaleta!
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

ŁukaszS3 napisał/a:
Choć nie robił bym tego (sory Wrobel) tak jak kolega wyżej ma zrobione i pierwszy raz widzę taką metodę obspawywania czyli po jednym punkcie.


ja widziałem zarówno takie jak ma Wrobel, i takie jak ma kenet, i obie z tego co wiem sa poprawne, u siebie zdecydowałem sie na taka metode jak u keneta, moim zdaniem dużo lepiej wygląda taki jeden większy glut, niż koza co kawałek :lol2: i sprawia wrażenie solidniejszego.


co do klatki, to nie jest obowiązkiem obspawywanie budy przy klatce, jak już się idzie na grubo (czyt. pełna klatka) to nie ma co się zastanawiać :)
 
 
 

korek171 
pełna synchronizacja

auto: 2x Citroen saxo
silnik:: 2x 1.6 16v
moc: 2x ???km
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lut 2011
Skąd: Pisarzowice

Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

Dobry temat- sam właśnie teraz chcę obspawać budę w nowym nabytku, bo ktoś wstawił fajną klatę bez obspawywania

Pytanko mam - są jakieś wymogi załącznika czy coś, co do długości spawu i przerwy między nimi?? Czy jest to obojętne

Kolejną sprawą jest- czy możemy później wszystko ładnie przykryć "gumą", "mastyką" czy czepiają się o to

I czy można tak samo pokryć spawy przy stopach klatki ??
 
 
 

jarek-malopolska 
smolarek strzelił 2 bramki portugali


auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Skąd: Brzesko/Kraków

Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

Ooo bardzo sie ciesze ze tyle konkretnych odpowiedzi, mam nadzieje ze wypowiedzą sie jeszcze pozostali posiadacze rajdówek i bedzie fajna dyskusja :faja:
 
 
 

qbica 
bana czy banana?
uuups


auto: 106 XSi & 1
silnik:: 1.4 8v | 1.6 8v
moc: 94 | 103km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Wto 17 Lip, 2012   

jak najbardziej obspawać. Usztywnisz karoserie, i bedzie już część roboty z głowy jak zdecydujesz sie na klate.
Ja sam obspawywałem karoserie i powiem że najważniejsze żeby dobrze oczyścić miejsca spawania z masy uszczelniająceej miedzy blachami bo przy spawaniu jak blachy się nagrzeją cały syf z połączeń blach sie topi i wypływa i spaw kiepsko wygląda.
Ja mam 2cm spawu co jakies 5-10cm, zależy w jakich miejscach, podłużnice i kielichy gęściej, wnętrze rzadziej ;)
_________________
Kubica & Lapczyk RallyTeam
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 18 Lip, 2012   

Zasadniczo co do obspawania - niewiele wniose, uważam że warto.
W przypadku rajdówki - obspawać należy wszystko co praacuje
W przypadku wyścigów (płaskich górskich itp) - obspawać to co ma wpływ na geometrie, przesada w tym zakresie niewiele da, a gramy są istotne.
Ja byłem posiadaczem wyłącznie Fiatów CCS i do tego budowanych do rallycrossu i wyścigów i oba były obspawane "po wyścigowemu" i miały raczej ubogie klatki bezpieczeństwa.

W okolicach Warszawy polecam firmę VikaRS Adama Kozaka.
Warsztat dość daleko bo w Węgrowie (dokładniej w miejscowości Miedzna) ale na Mazowszu to najlepszy fachowiec.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Śro 18 Lip, 2012   

Ja wiem tyle co mi przekazał Pietrek Baran.

Jego podejście jest takie, że jak to już ma byś rajdówka, to trzeba wywalić wszystkie uszczelnienia, bo szkoda dodatkowych kg.

Według mnie jeśli chcesz tylko obspawać i jeździć na codzień, to jedak warto by było to zabezpieczyć, bo po pierwszej zimie będziesz miał masake, nie mówiąc o tym że każda rajdówka bez uszczelnień musi cieknąć :P U mnie obspawanie nie było jakieś mega betonowe. Wzmocnione zostały przede wszystkim kielichy, to na pewno podstawa w Saxo.
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 18 Lip, 2012   

W sumie wiele nie wniosę, bo Chrzaniu jak zwykle wyczerpał temat w kwestii która chciałem poruszyć. A mianowicie kwestia rajdy/wyścigi - w rajdach buda bardziej pracuje i bardziej dostaje, więc tam się idzie pancernie. Ale tez nie ma co przesadzać bo to dodatkowa masa, ktoś mi mówił że pełne obspawanie Saxo/106 to +4kg, nie wiem ile w tym prawdy. W wyścigach zwykle spawa się tylko elementy związane z zawieszeniem i geometrią, resztą mało kto się przejmuje.

Słyszałem natomiast, że obspawana buda z racji większej sztywności jest bardziej narażona na pękanie przy dużym obciążeniu, bo nie pracuje - jest w tym logika, ale nie widziałem takich przypadków i nie wiem ile w tym prawdy jeśli chodzi o autopsję. :D
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 19 Lip, 2012   

Ja sie nie znam, ale skoro Adam Kozak powiedział żeby obspawac to o wiecej nie pytałem. Dla mnie jest to guru klatek
 
 

jarek-malopolska 
smolarek strzelił 2 bramki portugali


auto: saxo VTS
silnik:: TU5JP4S
moc: 134km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Skąd: Brzesko/Kraków

Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

dzieki za wszelakie informacje, jako ze mam cały przód "surowy' to tez obspawam, moze sie kiedyś przydac a i tak odswiezajac komorre połoze nowy lakier ;) Odnosnie samych spawów: na podłuznicach/kielichach wiecej, na scianie grodziowej moze być mniej to tylko z uwagi na nizsza wage? Wczoraj wstapiłem do Łukasza Siekierki bo byłem w myslenicach zeby poznac jaego zdanie/sposob co do obspawania, prosiłem zeby coś podpowiedział ;) Mowił mi o jakiejs rurce/ew. kontowniku, który dodaje sie dookoła pasa dolnego (rejony chłodnicy) i do tego montuje sie pozniej płyte? Słyszeliscie/widzieliscie takie rozwiazanie? ;)
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

No inaczej płyty nie zamontujesz, takie rzeczy jednak lepiej robić jak już masz płytę w ręku, wtedy sobie dopasowujesz do płyty, lub robisz płytę sam i wtedy ją musisz dopasować do wzmocnień.
_________________
 
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Przy okazji polecam sprawdzić też tylne nadkola :)
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13