Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
lekki akumulator litowo jonowy
Autor Wiadomość

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Pon 27 Cze, 2016   lekki akumulator litowo jonowy

Tydzień temu zakupiłem lekki aku litowo-jonowy na sezon wiosna/lato. Po wielu godzinach researchu, padło na aku litowo-jonowy firmy JMT - pełno jest tego na allegro.

cechy:

- waga 0,7 kg
- cena 359 zł
- 290A rozruchu - w zupełności wystarczy, żeby targnąć sporą benzynkę
- 3Ah - tutaj nie jest to problem, gdyż można go ładować nieskończoną ilość razy - to jest taki sam aku jak nasze baterie w telefonach
- można go ułożyć w dowolnej pozycji, gdyż nie ma żadnych płynów - dzięki temu jest tez eco friendly :)

- z minusów - trzeba przerobić klemy, najlepiej na płaskie oczkowe jak do audio. Przy parametrach odpowiadających normalnemu aku, trzeba zapłacić już okolice 700 zł za taki sprzęt.

Póki co testuję go w użytkowaniu codziennym, jak szybko się rozładowuje itp. Sporo osób szuka lekkich aku, więc myślę, że ten temat sporo podpowie.

 
 

Rasputin 
sushi nori


auto: RS
silnik:: 2.0
moc: 172km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 03 Sie 2010
Skąd: z kątowni

Wysłany: Pon 27 Cze, 2016   

W końcu na tym forum jakis ciekawy temat :]
 
 

kaziu1985pn 
brulion na spirali

auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Skąd: Poznań

Wysłany: Wto 28 Cze, 2016   

co to za model ?? Bo te 290A coś mi nie pasuje :)
 
 

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Wto 28 Cze, 2016   

kaziu1985pn napisał/a:
co to za model ?? Bo te 290A coś mi nie pasuje :)


MODEL: HJT9B-FP JMT
 
 

Shymek 
seks po polsku
www.renault-sport.pl


auto: Renu Clio 3 RS
silnik:: F4R774+
moc: 355+km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Skąd: Olsztyn

Wysłany: Śro 29 Cze, 2016   

Ja mam (miałem) taki:



Braille B3121
31Ah pojemności i prąd rozruchowy 742 :faja: (550 na zimno)
Waga 9,5kg

Niestety umarł i nie da się go już naładować. (każdy taki aku ma swoją żywotność wyrażoną w cyklach ładowania)
Podobno są firmy które takie aku regenerują - ktoś coś wie może na ten temat?
_________________

www.renault-sport.pl
 
 
 

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Czw 30 Cze, 2016   

ten braille był litowo-jonowy? Nie bardzo kumam skoro mówimy o lekkim aku... zwykły bosch s4 do matiza który ma 330A rozruchu waży równo 10 kg (zwykły aku) - ma go Kubas u siebie. 9,5 kg to ciężka krowa i ma się nijak do 700 gramów ;D
 
 

Shymek 
seks po polsku
www.renault-sport.pl


auto: Renu Clio 3 RS
silnik:: F4R774+
moc: 355+km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Skąd: Olsztyn

Wysłany: Czw 30 Cze, 2016   

Tak li-on tylko on ma dużą pojemność i spory prąd rozruchu.
U mnie w aucie rozruch zalecany to 600, pojemność minimum 60. Taki aku zwykły waży z 14kg.
Ja nie mówię że ten jest lekki bo on ma z 7 lat już :-D
Na samym początku używania był ekstra bo lżejszy bo rozmiarowo ponad połowę mniejszy, a to dawało lepszy przepływ powietrza pod maską itd. (nie chciało mi się przenosić aku do bagażnika)

Teraz mogę go zutylizować albo naprawić (wolę tę drugą opcję skoro swego czasu kosztował ponad 2,5 tys zł...)

EDIT

Lol... teraz szukałem info i niby to jest lekki standardowy akumulator a nie Li-on :crazy:
_________________

www.renault-sport.pl
 
 
 

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Czw 30 Cze, 2016   

Shymek, tak myślałem, bo li-ion nie umierają - można je rozładowywać do zera i ładować. w JMT producent podaje do 3000 ładowań xD

Wracając do testów.

Aku już ma swój domek pod maską. Zakupy w OBI za jakieś 7 złotych: pręt gwintowany 5mm, nakrętki motylkowe 5mm i płaskownik z otworami też jakieś grosze. Pod aku i na górę dałem takie gumowane podkładki, żeby miękko siedział i był bezpieczny.

Zapomniałem napisać, że zajebistą opcją w tych akumulatorkach jest miernik poziomu rozładowania. Wystarczy wcisnąć przycisk TEST i pokazuje nam w skali 3 lampek poziom naładowania/rozładowania.

Przed



przymiarki mocowania:





i w miejscu BOSCHA S4:


 
 

Shymek 
seks po polsku
www.renault-sport.pl


auto: Renu Clio 3 RS
silnik:: F4R774+
moc: 355+km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Skąd: Olsztyn

Wysłany: Czw 30 Cze, 2016   

Ciekawe czy te 290A wystarczy by odpalić Clio.
Zrobiłbym sobie zestaw do szybkiej przekładki przed wjazdem na tor i tyle :faja:
_________________

www.renault-sport.pl
 
 
 

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Czw 30 Cze, 2016   

Shymek napisał/a:
Ciekawe czy te 290A wystarczy by odpalić Clio.
Zrobiłbym sobie zestaw do szybkiej przekładki przed wjazdem na tor i tyle :faja:


Ja miałem dokładnie taki sam pomysł, żeby zrobić szybkie mocowanie p&p pod oba akusy i podmianka na tor. Póki co testuję go w ruchu miejskim, żeby sprawdzić czy np. nada się na sezon wiosna/lato.

Przeróbka kabli na oczka i dokupienie za 15 zł nasadek na seryjny aku ze śrubeczką do oczek to chwila roboty. Na imprezkę zawsze można zabrać kable gdyby aku zaniemógł czy coś :)
 
 

Shymek 
seks po polsku
www.renault-sport.pl


auto: Renu Clio 3 RS
silnik:: F4R774+
moc: 355+km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Wrz 2011
Skąd: Olsztyn

Wysłany: Czw 30 Cze, 2016   

Do dostania są adaptery na klemy - gwint M6


Poza tym u mnie sa klemy gdzie odkręcam 2 śrubki i mam + i - na takiej listwie adaptacyjnej

Opcja na ruch miejski mnie nie interesuje nawet jeśli będę przerabiał cały dolot i przeniosę aku do bagażnika :)
_________________

www.renault-sport.pl
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

filomatic napisał/a:
290A rozruchu - w zupełności wystarczy, żeby targnąć sporą benzynkę

To jest wartość dla 20-25 oC przy zerze nie zostanie nawet połowa z tego. a na minusie nic z tego nie będzie.
Jak padnie alternator to 1km nie ujedziesz na nim :D
Ja na 20Ah przejechałem 30km
_________________
 
 
 

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

kurde, dlaczego wszyscy mi wypisują o zimie i temperaturach minusowych... Napisałem wyraźnie, że jest to aku na sezon WIOSNA/LATO. Po co mam się męczyć na takim akumulatorze zimą? Wrzucam seryjnego boscha w 2 minuty jesienią i po temacie :) Dodatkowo parkuję auto w parkingu podziemnym gdzie zimą mam +15 stopni, więc nawet i w takich warunkach sobie poradzi z rozruchem, gdyby zaszła taka potrzeba.
 
 

kaziu1985pn 
brulion na spirali

auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Skąd: Poznań

Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

filomatic, bo nawet chińczycy podaja dla swoich aku według normy dla 0St a nie dla 20St i to tak trochę razi po oczach bo w praktyce powinno być 50A a nie 290A.
 
 

filomatic 
Mam wykształcenie jak prezydent


auto: było saxo/clio
silnik:: 1.6 | 2.0
moc: 160 | 250km
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Wrz 2009
Skąd: Poznań

Wysłany: Pią 01 Lip, 2016   

przy 50A to bym go za ch**ja nie odpalił, nawet przy 30 stopniach :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13